1954 startade Nils-Bertil Philipson (1922–2016) – mannen bakom Munskänkarna – vinagenturfirman Nils-Bertil Philipson AB. Företaget kom snart att representera en rad välkända franska vinhus. Ungefär samtidigt startade Sven Söderberg ett konkurrerande företag som senare kom att bli svensk representant för flera välkända spritproducenter. 1989 slogs de båda företagen samman och bildade Philipson Söderberg AB. I juli 2003 köpte den norska dryckeskoncernen Scandinavian Beverage Group (SBG) aktiemajoriteten i Philipson Söderberg, och ett år senare förvärvades SBG av finska Altia-koncernen.
Philipson Söderbergs målsättning är att ge våra kunder förstklassiga dryckesupplevelser och förmedla både kunskap och inspiration. Allt vi gör hos Philipson Söderberg syftar till att nå detta mål. Varumärket Philipson Söderberg står för livsglädje, nyfikenhet och kontraster.
Här kan du läsa mer om våra systerföretag Bibendum och Altia Sweden.